Rubrieken

maandag 30 december 2013

Brazilië, paradijs op aarde

Het verhaal van…

Deze week het verhaal van Denise. Denise is voor haar studie een half jaar in Brazilië geweest. Naast studeren, was er veel ruimte om volledig uit je dak te gaan. Als student(e) maak je daar natuurlijk gebruik van!

Tijdens haar avontuur heeft ze ook een bezoekje gebracht aan Rio de Janeiro. Op een avond had zij de keus gemaakt naar een favela feest (soort sloppenwijk feest) te gaan. In Rio heerst redelijk veel criminaliteit, ontzettend spannend dus! Ondanks haar angst, heeft ze een geweldige nacht gehad.

Op de terugweg scheurden ze langs het strand. Denise vertelde mij dat ze met zijn allen STOP! riepen tegen de taxichauffeur. Ze sprongen de auto uit en renden met grote passen de zee in. ''Ondanks de angst en spanning die ik in eerste instantie had, ben ik achteraf blij dat ik naar het feest ben geweest. Zo'n mooie nacht maak je niet vaak mee. Je moet genieten van elke minuut die je hebt. In plaats van mijn bed in te duiken, dook ik de zee in!'', aldus Denise.

Kies met je hart en doe wat je wilt. Voor je het weet is het te laat. Een veilige keuze is niet altijd de juiste. Durf dingen te doen die 'ongewoon' zijn.

Heb jij ook een opmerkelijke, rare, spontane, domme of gekke keuze gemaakt? En wil je jouw verhaal delen? Stuur een berichtje naar bootjestevens@hotmail.com en misschien staat jouw verhaal hier volgende week!

2 opmerkingen:

  1. Wat heb je dit weer prachtig verwoord
    Chapeau

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. super mooi geschreven en wat een verhaal ongelooflijk moooi

      Verwijderen