Rubrieken

maandag 9 december 2013

Maak jij veilige of gepassioneerde keuzes?

Jij denkt toch altijd na over de keuze die je maakt? Ja? Ik ook hoor, althans dat dacht ik..

De hele dag door maak je automatische keuzes. Keuzes die eigenlijk zo normaal zijn geworden dat je er niet meer over nadenkt.

Ongeveer 90 procent van je keuzes worden onbewust gemaakt. Zo voelt het niet, maar dat komt doordat ons onbewuste brein een seintje stuurt naar het bewuste brein om de keuze door te geven. Het voelt alsof we bewust beslissen wat we doen en kiezen, maar eigenlijk heeft ons onbewuste brein alle touwtjes in handen.
Automatische keuzes kunnen ook ‘remmend’ zijn, want je kiest altijd voor de veilige weg. Ik doe het zelf ook. Maar wat zou het je opleveren als je meer met plezier en gepassioneerd keuzes maakt… Bekijk het filmpje!


Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik veel (voor mij) onbekende dingen misloop. Ik ga over op het maken van meer gepassioneerde keuzes! Ga jij de uitdaging ook aan? Laat het me weten!

2 opmerkingen:

  1. Ik kan het filmpje helaas niet zien. Maar mezelf kennende ga ik voor veilig ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anouk! Dank voor je reactie! :-) Heb je via je telefoon of computer gelezen?

      Verwijderen