Rubrieken

zondag 8 december 2013

Keus, keus en nog meer keus…

Een gezellige avond met je vrienden, je kent het wel. Lekker eten en daarna een drankje doen in de kroeg. Afgelopen vrijdagavond stond dit bij mij op de planning. Gezellig!

Het dilemma begon vorige week al. Wat gaan we eten? Kip, Japans óf toch een lekker stukje vlees. Ieder zijn eigen voorkeur. Na wikken en wegen waren we tot het besluit gekomen te gaan eten bij Gaia, een echte aanrader voor heerlijke spareribs!

Eenmaal daar vroeg de bediende mij: ''Mevrouw, wat wilt u drinken?''. Met een bek vol tanden zat ik daar. Ik heb namelijk altijd de drankenkaart nodig. Ik kan niet kiezen zonder dat ding! Oh je wilt weten wat ik had besteld? Nou vooruit, een witte wijn! Na het bestellen van mijn dorstlesser begon een nog groter dilemma.

De menukaart werd onder mijn neus geduwd. Wat ga ik eten? Een voorgerecht, een hoofdgerecht en een nagerecht. Ik sloeg de kaart open en schrok. Wáááát zo veel keus?!
Het hoofdgerecht had ik van te voren al bedacht, spareribs natuurlijk! Maar het voor- en nagerecht waren lastiger. Uiteindelijk koos ik voor de veilige weg. De Gaia-salade, die ik altijd neem, als voorgerecht en de coupe met boerenijs als nagerecht… Mmm!

Uiteindelijk komt het er dus op neer dat wanneer je niet kunt kiezen, je vaak voor de veilige weg kiest. Want wat de boer nie kent, da vreet tie nie!

Morgen meer…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten