Rubrieken

vrijdag 3 januari 2014

Het blondje ontdekt

Net terug van een dagje werken bij de C1000 in Tiel. ‘Ja, en? Lekker boeiend’ denk je nu. Maar vandaag heb ik een ontdekking gedaan. Na vierenhalf jaar trouwe dienst ben ik erachter gekomen dat het toch heel fijn is om op de groenteafdeling te werken.

Bij ons op de afdeling is de keuze niet moeilijk, want er meestal maar één soort en één prijs. Sinaasappels, komkommers, ananassen, avocado’s, mango’s en ga zo maar door. We hebben maar één soort. Hooguit zijn de maten ietwat verschillend. Voor (bijvoorbeeld) prei of andijvie ligt het iets gevoeliger. Deze hebben we panklaar (gesneden) in een zakje, maar ook écht vers (nog niet gesneden). Dus als je een echt een vers product wilt, vallen de panklare groenten af en blijft er maar één keuze over.

Vandaag was er iemand zo vrij om aan mij te vragen waar de potjes appelmoes stonden. ‘’Loopt u maar even mee’’, zei ik. Eenmaal aangekomen bij het schap, wees ik naar de potjes appelmoes. WOW! Ik kreeg bijna een hartverzakking. Dat zijn een hoop verschillende maten en merken. Probeer daar maar eens dat ene potje appelmoes uit te kiezen wat jij wilt. Zo geldt dat natuurlijk ook voor frisdrank, melk of hagelslag. Er is tegenwoordig zo veel keus. Je wilt bijna niet meer kiezen.

Daarom ben ik blij dat ik op de groenteafdeling werk. Ik hoef mensen (bijna) nooit te vragen een keuze te maken. Oh dat is zo fijn!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten