Rubrieken

maandag 6 januari 2014

Blind vertrouwen

Het verhaal van…

Ja, ja... Het is weer maandag. Vandaag het verhaal van Wouter. Sinds september 2012 studeert Wouter aan Avans Hogeschool in 's-Hertogenbosch. Om precies te zijn Small Business en Retail Management (SBRM). Klinkt moeilijk hé? Maar Wouter vond het niet lastig genoeg hoor! Hij koos er voor om leerjaar 1 in een half jaar af te ronden. En met succes! Na een half jaar kon hij, met zijn propedeuse op zak, beginnen aan leerjaar 2.

Eerder studeerde hij International Management aan de Hogeschool van Amsterdam. ''Dat was toch niet helemaal de juiste keuze'', aldus Wouter. Er ontstond een groot dilemma. Welke studie past dan wel bij mij? Wouter kon geen keuze maken. Hij besloot aan te kloppen bij een vriend, Bastian. Bastian studeerde destijds SBRM in 's-Hertogenbosch. Hij gaf Wouter het advies om ook dié studie te gaan volgen. Na een vluchtig bezoek aan een Open Dag en zonder verdere verdieping in de opleiding, besloot Wouter zich in te schrijven. Hij ging op de woorden van zijn vriend af.

Wouter: ''De studie bevalt heel goed, en ik heb er absoluut geen spijt van. Maar achteraf gezien, had ik mezelf misschien beter moeten verdiepen in de opleiding. Het had namelijk ook minder goed uit kunnen pakken. In een soort impuls maakte ik de keuze.''

Inmiddels zit Wouter in zijn derde leerjaar. Binnenkort staat hem een groot avontuur te wachten. Eind januari gaat hij voor een half jaar stage lopen in Sydney. Een unieke kans die hij waarschijnlijk nooit had gekregen als hij niet blind vertrouwde op de woorden van zijn vriend.


Heb jij ook een opmerkelijke, rare, spontane, domme of gekke keuze gemaakt? En wil je jouw verhaal delen? Stuur een berichtje naar bootjestevens@hotmail.com en misschien staat jouw verhaal hier volgende week! Pssst… Het verhaal schrijf ik. Je hoeft me enkel wat input aan te leveren. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten